98-432 Łubnice, ul. Leśna 1 - tel: 62 784 70 20 - email: gim.lubnice11@wp.pl

PROCEDURA BEZPIECZEŃSTWA W SPRAWIE ZAPOBIEGANIA I PRZECIWDZIAŁANIA COVID- 19 WŚRÓD DZIECI, RODZICÓW I PRACOWNIKÓW ZESPOŁU SZKÓŁ im. ARMII gen. ANDERSA w ŁUBNICACH W TRAKCIE PROWADZENIA KONSULTACJI

Załącznik Nr 1
do zarządzenia Nr 7/2020
Dyrektora Zespołu Szkół

im. Armii gen. Andersa w Łubnicach

z dnia 20. 05.2020 r.

 

PROCEDURA BEZPIECZEŃSTWA W SPRAWIE ZAPOBIEGANIA I PRZECIWDZIAŁANIA COVID- 19
WŚRÓD DZIECI, RODZICÓW I PRACOWNIKÓW ZESPOŁU SZKÓŁ im. ARMII gen. ANDERSA w ŁUBNICACH
W TRAKCIE PROWADZENIA KONSULTACJI

§1.

Postanowienia ogólne:

  1. Podstawa prawna opracowania procedury:

  • rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 poz. 493 ze zm.),

  • wytyczne organizacji konsultacji w szkole opracowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Głównym Inspektorem Sanitarnym i Ministrem Zdrowia.

  1. Cel procedury:

  • Zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS- CoV-2 wywołującym chorobę COVID- 19, wśród dzieci oraz pracowników Zespołu Szkół im. Armii gen. Andersa w Łubnicach w trakcie konsultacji w szkole.

§2.

Zapewnienie warunków sanitarnych:

  1. W zajęciach w formie konsultacji nie może uczestniczyć młodzież oraz kadra pedagogiczna, którzy są objęci kwarantanną lub izolacją albo mają objawy choroby zakaźnej.

  2. Personel posiada środki ochrony indywidualnej (maski, przyłbice, rękawiczki, fartuchy w razie potrzeby) i jest zapoznany z instrukcji prawidłowego ich stosowania.

  3. Nauczyciele i pracownicy przestrzegają bezwzględnie zasad: higieny rąk (mycie i dezynfekcja), higieny dróg oddechowych (podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką, a następnie jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce),

  4. W łazienkach zapewnienia się środki czystości (mydło, ręczniki papierowe) oraz przy wejściu do szkoły środków do dezynfekcji,

  5. Używanie osłony ust i nosa przez osoby prowadzące zajęcia.

  6. Zapewnienie odpowiedniej liczby specjalnie zamykanych i opisanych koszy na zużyte środki ochrony indywidualnej.

  7. Wyrzucanie zużytych jednorazowych środków ochrony osobistej do wyłożonych workiem foliowym koszy znajdujących się w łazienkach.

  8. Regularne wietrzenie pomieszczeń.

  9. Regularne dezynfekowanie często używanych powierzchni użytkowych. W szczególności:

  • regularne czyszczenie powierzchni wspólnych, np.: klamek drzwi wejściowych, poręczy, blatów, oparć krzeseł,
  • dezynfekowanie powierzchni dotykowych, np.: biurek i stolików/ławek, klawiatur
    i myszek, włączników świateł.

§3.

Organizacja pracy szkoły:

  1. Na teren szkoły mają prawo wstępu tylko osoby, które zapewniają realizację zajęć w formie konsultacji.

  2. Przed wejściem do szkoły obowiązkowo należy zdezynfekować ręce, a jeżeli mamy przeciwskazania zdrowotne do stosowania środków do dezynfekcji natychmiast należy umyć ręce.

  3. Nie umawiamy się na konsultacje, jeżeli jesteśmy chorzy. Pozostajemy w domu i korzystamy z teleporady medycznej.

  4. W konsultacjach nie mogą uczestniczyć osoby, które w ciągu ostatnich 14 dni miały kontakt z osobą chorą z powodu infekcji wywołanej koronawirusem lub podejrzaną
    o zakażenie.

  5. Pomiar temperatury ciała u młodzieży oraz kadry pedagogicznej i niepedagogicznej jest możliwy jedynie po uprzednim uzyskaniu ich zgody.

  6. Jeżeli na umówione konsultacje uczeń nie może przyjść, zgłasza ten fakt odpowiednio wcześniej, aby nauczyciel mógł zaprosić w zastępstwie innego ucznia.

  7. Młodzież podaje dyrektorowi szkoły oraz nauczycielowi prowadzącemu konsultacje numer telefonu rodzica, który będzie służył szybkiej komunikacji w razie potrzeby.

  8. Uczniowie korzystający z konsultacji dostarczają do szkoły za oświadczenie rodzica/ opiekuna prawnego stanowiące załącznik nr 1 do procedury.

  9. Każdy uczeń korzysta wyłącznie ze swojej szafki ubraniowej. Przestrzega zasady zachowania bezpiecznej odległości 2 m.

§4.

Organizacja prowadzenia konsultacji:

  1. Uczniowie uczestniczą w konsultacjach indywidualnie lub grupowo.

  2. W grupie może przebywać max 12 uczniów.

  3. Każda klasa ma przyporządkowaną stałą salę.

  4. Nauczyciele prowadzą konsultacje zgodnie z opracowanym harmonogramem konsultacji.

  5. Młodzież uczestnicząca w grupowych konsultacjach zachowuje odległość pomiędzy stanowiskami  nauki min. 1,5 m ( 1 uczeń- 1 stolik).

  6. Minimalna przestrzeń do prowadzenia konsultacji w sali nie może być mniejsza niż 4 m2 na jednego uczestnika zajęć i nauczyciela prowadzącego konsultacje. Zaleca się częste mycie rąk (wodą z mydłem) lub dezynfekowanie je preparatami na bazie alkoholu (min. 60%).

  7. Po każdych konsultacjach oraz zaleca się mycie lub dezynfekowanie, biurek, stołów, klamek, włączników światła, poręczy – muszą być one regularnie przecierane z użyciem wody i detergentu lub środka dezynfekcyjnego.

  8. Wietrzenie sali, w której przebywa młodzież, przynajmniej raz na godzinę.

  9. Młodzież korzysta z własnych podręczników i przyborów. Nie pożycza.

§5.

Organizacja biblioteki:

  1. Czytelnicy nie mogą wejść do pomieszczeń biblioteki poza wyznaczoną przestrzeń (nie mają wolnego dostępu do zbiorów biblioteki, komputerów oraz prasy).

  2. W bibliotece jednocześnie może przebywać maksymalnie 1 czytelnik.

  3. Czytelnik zobowiązany jest do zachowania środków ostrożności
    (osłona twarzy, rękawiczki wg uznania, dezynfekcja rąk przed wejściem do pomieszczenia, zachowanie odstępu od innych osób min. 2m).

  4. Po przyjęciu książek od użytkownika każdorazowo będzie zdezynfekowany blat, na którym leżały książki.

  5. Zwracane zbiory biblioteczne pozostają w kwarantannie w wyznaczonym miejscu przez 10-14 dni po czym wracają na półki. Odizolowane egzemplarze zostaną oznaczone datą końca kwarantanny.

  6. W bibliotece nie będą odbywały się spotkania i inne wydarzenia.

 

 Dyrektor Zespołu Szkół im. Armii gen. Andersa w Łubnicach

Krystyna Pastucha

Close Menu