17 kwietnia 2023r nasi uczniowie na własnej skórze doświadczyli jaki wpływ na nasze funkcjonowanie może mieć nadmierna ilość różnych bodźców. Osoby w spectrum Autyzmu mają trudności w przetwarzaniu sensorycznym i są w szczególności wrażliwe na przebodźcowanie. Po wprowadzeniu krótkiej teorii, zadaniem uczniów było wykonanie zadań przy dodatkowych bodźcach rozpraszających. Uczniowie w rękawicach kuchennych próbowali przepisać tekst na kartkę, oraz w rękawicach narciarskich przekładać drobne klocki. Podjęto próbę nawleczenia nitki na igłę w pluszowych rękawiczkach, jednak największym wyzwaniem okazało się rozwiązanie zadania matematycznego matematycznego przy dźwiękach tamburyna i tupaniu stopami uczniów.
Przeprowadzone działania przez p. Małgorzatę Piędzioch i p. Małgorzatę Reszka miały na celu poszerzenia świadomości i tolerancji naszych uczniów wobec osób dotkniętych autyzmem.