MATEMATYKA W PRAKTYCE
W ramach zajęć kółka matematycznego w klasie V, VI i VII wprowadzono innowacje pokazujące uczniom „przydatność” matematyki w życiu codziennym. Wiedza i umiejętności matematyczne pełnią bowiem w codziennym życiu bardzo istotną rolę. Użyteczność matematyki nabiera coraz większego znaczenia. Umiejętności zdobywane na lekcjach matematyki umożliwiają uczniom lepsze rozumienie wielu otaczających nas zjawisk, właściwą interpretację docierających do nas informacji oraz ułatwiają komunikowanie się w różnych, czasami nietypowych sytuacjach. Matematyka uczy takich metod postępowania i rozumowania, które mogą być przeniesione z sukcesem na wiele innych dziedzin życia. W tym celu przeprowadzono z uczniami zajęcia pokazujące jak wykorzystać wiedzę matematyczną w sytuacjach życiowych np. podczas przygotowywania posiłków, obliczeń gotówkowych. Uczniowie z wielką radością i zapałem ważyli i odmierzali składniki do przygotowania ciasta na gofry, które później smażyli pod opieką p. Jolanty Pazek, segregowali i zliczali wartości zebranych monet w ramach akcji „Góra Grosza”. Były to bardzo ciekawe i aktywizujące zajęcia kółka matematycznego, które zapewne rozbudziły motywację uczniów do nauki matematyki oraz dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym świecie.
Zajęcia kółka matematycznego będą kontynuowane w takiej formie, dlatego też będziemy opracowywać wspólnie z uczniami w/w klas następujące zagadnienia: zakupy, przygotowywanie posiłków, remonty, oszczędności, zagadnienia bankowe, czytanie i analizowanie wykresów, map i planów.
Głównym założeniem tej innowacji jest przede wszystkim popularyzowanie matematyki wśród uczniów oraz wyposażenie uczniów w umiejętność wykorzystywania wiedzy matematycznej w praktyce.